Hyvinvointia ja energiaa

8 viikon verkkovalmennus - voit osallistua missä vain!
Viikottain päivittyvät kurssimateriaalit ovat käytössäsi koko valmennuksen ajan, käytitpä sitten puhelinta, tablettia tai tietokonetta.

Valmennus sisältää stressinhallinta- ja ravintovalmennusta. Ruokavalioon sekä omaan ajatteluun haetaan pieniä, mutta hyvin tärkeitä muutoksia huomioiden mm. suoliston ja mielen hyvinvointi. Saat paljon tietoa mm. stressin vaikutuksista hyvinvointiisi sekä siitä, miten voit itse vaikuttaa omaan stressitasoosi.

  • Lähes 10 tuntia ääniharjoituksia ja -luentoja
  • Runsaasti havainnollistavia kuvia
  • Pdf-tiedostoja ladattavaksi ja tulostettavaksi
  • Videoita harjoitteluun

Ravintovalmennus perustuu oikeaan ruokaan. Syömämme ravinto vaikuttaa koko kehoomme ja mieleemme. Ravinto vaikuttaa mm. suoliston hyvinvointiin, hormonitoimintaan sekä mieleemme. Kehomme tarvitsee oikeanlaiset ravintoaineet voidakseen hyvin. Ja kun sille ne annetaan, kehomme tekee aina parhaansa ja toipuu yllättävänkin nopeasti.

Minkälaisilla valinnoilla voin parantaa oloani, energisyyttäni ja mielialaani? Mitä kannattaa jättää pois? Monesti aivan perusasioiden korjaamisella saa jo todella isoja muutoksia aikaan.

Stressi vaikuttaa nykypäivänä meihin jokaiseen. Miten voimme itse vaikuttaa koettuun stressiin ja tukea samalla koko kehoamme voimaan paremmin? Voisinko palautua jo työpäivän aikana niin, että voimia ja energiaa jää vapaa-ajalla toteuttaa itseäni ja pystyisin nauttimaan elämästä, enkä vain yrittäisi selviytyä päivästä toiseen.

Miten stressi vaikuttaa meihin? Et ole välttämättä ajatellut kuinka paljon sillä on erilaisia vaikutuksia kehoomme - eikä oloamme parantaen vaan huomaamatta väsyttäen ja rappeuttaen.

Nykyajan suurin ongelma monelle on stressi ja kiire elämäntyyli. Ne ovat asiat, jotka kuitenkin ovat muutettavissa. Sinun ei tarvitse olla kiireen vietävänä, vaan voit saada sen hallintaan harjoittelemalla uuden tavan ajatella ja hallita mieltäsi rennosti.

Olen valinnut valmennukseen parhaiksi todetut menetelmät, joita olen käyttänyt vuosien ajan. Opetan keinoja hyvinvointiin kestävällä tavalla - ei ihmedieettejä, kovia rääkkitreenejä ja itsensä piiskaamista. Nämä on jo kokeiltu, ja pidemmällä aikavälillä harvoin toimivia ratkaisuja.

Nykypäivänä puhutaan paljon mm. kilpirauhasen hyvinvoinnista. Otetaan verikokeita ja mittaillaan, koska ollaan rajalla, jolla saadaan lääkkeet käyttöön. Lääkkeillä onkin oma paikkansa, mutta miksi odottaisimme tilanteen pahentumista "riittävän huonoksi" ennen kuin teemme asialle jotain? Asioihin voi vaikuttaa niin paljon omilla valinnoilla. Toimiakseen energia-aineenvaihdunta tarvitsee mm. oikeat ravintoaineet sekä stressinhallintaa.

Stressin pääasiallinen tehtävä on saada ihminen selviytymään niissä tilanteissa, joissa on oikeasti ollut vaara. Mm. verenkiertoelimistö pumppaa tehokkaammin verta lihaksiin, verensokeri nousee, stressihormonit (mm. kortisoli) nousevat. Stressin tehtävä ei kuitenkaan ole esim. ruuansulatuksen tehokas toiminta, palautuminen tai rasvan palaminen. Pidemmällä aikavälillä stressin aikaansaamat muutokset ainoastaan rappeuttavat kehoa ja hyvinvointia. Monesti tämän tuntee ja tietää kyllä itse. Voi olla olo, että "kaikki ei ole niin hyvin kuin voisi", vaikka oikeastaan mikään ei ole oikein huonostikaan. Ympäristö ja ystävät patistavat silti vain tsemppaamaan "koska mitään vikaa ei löydy". Ratkaisu ei ole kiusata itseään enemmän - syödä vähemmän ja liikkua enemmän, vaan opetella kuuntelemaan kehoaan, alkaa ravita sitä oikein ja ottaa oma mieli takaisin omaan hallintaan.


Stressitila vaatii todella suuren määrän eri ravintoaineita, joista pitkään jatkuessaan aiheutuu puutoksia. Näitä ei ikinä voi korvata jokin "ihmejauhe" vaan oikea, kunnollinen ruoka. Ja se, että ruuansulatus saadaan taas toimimaan, jotta saamme ruuasta kaiken tarvitsemamme irti.

Tiedän, että monesti suurin tekijä onnistumiseen on kokonaisvaltaisuus ja yksilöllisyys. Kaikki hyvinvoinnin osa-alueet on otettava huomioon. Se, mikä toimii toiselle ei välttämättä toimi sinulla. Opi kuuntelemaan oman kehosi viestejä ja toimimaan sen mukaan, mikä on itsellesi kaikista parasta. Kun muutokset sopivat juuri sinun elämääsi, niistä on helppoa ja mielekästä pitää kiinni.


Valmennus ei sisällä liikuntaa, vaan keskitymme tärkeimpiin asioihin ensin. Myöhemmin sinun on mahdollista liittyä jatkovalmennuksiin, jotka sisältävät myös lempeää liikkumista - pilatesta, kehonhuoltoa, ja vasta sitten kun on sen aika voi mukaan tulla mm. lihaskuntoharjoittelua, rankempi liikunta ja muut fyysiset harjoitteet. Sinun ei siis tarvitse tehdä muutoksia liikkumiseen, voit jatkaa sitä kuten tähän asti. Ravinnon ja mielen muutosten kautta saat siihen kuitenkin virtaa ihan eri tavalla kuin ennen.

Moikka, Olen Mari. Ravintovalmentaja, pilates- ja mindfulnessohjaaja sekä personal trainer. Autan ihmisiä matkalla kohti hyvinvointia ja energisyyttä - nauttimaan elämästä enemmän ja voimaan hyvin. Olen ollut hyvinvointivalmentajana reilusti yli kymmenen vuotta ja poiminut tähän valmennukseen toimivimmat keinot.

Opetan ihmiset pitämään huolta itse itsestään. Ei piiskaten ja rääkäten kehoaan vaan opettelemalla kunnioittamaan ja rakastamaan itseään.

Ilmoittaudu mukaan
kohti energisyyttä ja hyvinvointia

Valmennuksen hinta on nyt vain 19,90 €
/ koko 8 viikon jakso.
Valmennus aloittaa 6.1.2020!

Jos vielä epäröit, kysy lisää valmennuksesta:

Mari Salokannas
mindfulnesspilates@gmail.com
p. 040 567 9374